Friday, March 6, 2009

kawan-kawanku peknen

hehe..suka sangat...kenapa ek?? Oo..dak Ein ada buat tajuk entry yang sama kan, mesti ramai dah tahu.. Semalam saya pegi jumpa dak Wani kat opis dia, saya nak ambik kunci umah dak Ein yang ada dengan dak Wani, yelah kan dak Wani duk umah dak Ein sebelum kawen.. sekarang saya pulak ganti tempat dia...selama seminggu ni, kami guna satu kunci sajo..tunggu dak Ein balik opis, baru saya balik...kalau tak tercongoklah saya duk depan pintu umah dia...

Semalam jumpa dak Wani, lepas dia bagi kunci..dia sengih-sengih..pastu dia usap-usap perut dia sambil kata "dah 6 minggu azie"....saya menjerit kuat-kuat..."arrghhh waniii!!!" (haha..excited giler)
2 minggu sebelum itu, saya dengan dak Ein ke umah dak Wani, dalam peti ais dia penuh dengan buah-buah masam-masam ni, mempelam, kendondong..tapi dak wani kata dia tak peknen pun..buah-buah itu, mak mertua dia bagi..sebab mak mertua dia syak dia peknen sebab dalam peti ais dak wani juga penuh dengan berbagai-bagai jenis asam.. dak Wani menafikan, sebab dia memang giler dengan asam-asam ni (masa tu dia tak tau lagi)

Masa drive kereta selepas jumpa dak Wani, saya dah msg dak Ein "dak Wani peknen 6 minggu" & masa kat cafe terserempak dengan dak Ain, terus bagitau dia..dia pun terkejut...Dak Ain pulak peknen 6 bulan, dak Wani peknen 6 minggu..tak sampai setengah jam dah ramai yang tau..pastu saya dengan dak Ein duk cerita kat dalam belog ni, mesti hangin jek dak Wani..lantaklah!! hahaha =D So tahun, 3 orang anak buah dapat..anak dak wani, anak dak ain, tak lupa juga anak inadiani (tak pasti berapa bulan, 5 bulan kot)

5 comments:

siti said...

no 18, jalan andaman 1, desa andaman,
seksyen 1 wangsa maju,
53300 KL

masniza mahmud said...

pas ni azie lak peknen! :p

axie said...

siti : thanks

za : muahaha!

jila & khai said...

waaa..da ramai yg peknen ekk..hehehe..
x sabo nak tgk azie lak

axie said...

en, jila ke?? ada blog gak ek?? azie dah link =)