Tuesday, March 10, 2009

Pelik

Di suatu petang

Oganisasi x : Helo, ini pejabat dato M ke??

Saya : Ye..ini pejabat dato M

Oganisasi x : Saya nak tanya, surat..bla..bla dah terima ke??

Saya : (sambil mencari rekod surat dalam PC) Ye saya dah terima, tapi dato belum tengok lagi

Organisasi x: Nanti kalau dato dah tengok, tolong faks kan kehadiran yek...

Saya : Ok, nanti saya faks kan


Sejam selepas itu, organisasi yang sama call & bertanyakan surat yang sama

Organisasi x : Hello, ini pejabat dato M ke??

Saya : Ye..ini pejabat dato M

Organisasi x : Ada terima tak surat yang baru saya faks tadi

Saya : (terpinga-pinga) Tiada faks masuk pun (sambil menjeling kat mesin faks) Apa nama tajuk surat itu??

Organisasi x : Bla..bla..bla (tajuk surat yang sama dengan panggilan pertama tadi) tadi awak kata tak dapat, awak yang suruh saya faks

Saya : Eh, mana ada saya cakap macam tu, saya cakap surat itu dato belum tengok lagi

Organisasi x : Takdek, takdek, awak yang suruh saya faks tadi (suara macam nak marah dah)

saya: Tak saya cuma cakap surat dato tak tengok lagi

Organisasi x : Awak salah orang tadi kot..

saya : Bengong betol orang ini, kamu yang salah orang, tuduh kite plak yang salah orang, entah tadi dia call sapa, pastu pegi faks & call kat pejabat orang lain pulak (Dalam hati)

Organisasi x : Nanti dah terima, faks kan kehadiran yek..

saya : Ok!! terus letak, tak kose nak bebaik dengan orang yang memeningkan kepala ini..dahlah cam kuwang ajar..bengong!

3 comments:

MiSz eiN said...

AKU RASE KAN...ORANG NIH ADE PENYAKIT SASAU KOWT!! HAHA

Eyza amk said...

kekekek.. same le kes kalo buat budget consultation... naik poning le...

axie said...

ein : bengong kan??

kak niza : time budget consultation, lagi poning..nak kena kol setiap agensi..kadang2 tu, malas nak kol..opps!