Tuesday, April 14, 2009

Kejadian lawak kat lif pagi tadi

Sebelum tu, saya nak gelak dulu...hahaha
Kelakar + malu yang teramat sangat..adeh!!!

Ceritanya macam ni,
Saya dengan Ein turun lif sesama sebelum ke opis pagi tadi..Ein jinjit plastik sampah sekali.. pastu, pintu lif tak boleh tutup pulak, asyik terbukak sajo! Ein bagi cadangan "ko tolak pintu belah sana, aku tolak pintu belah ni" (sambil letak plastik sampah kat lantai)
Yes berjaya..pintu tertutup hokay!
Sesampai jek kat tingkat 3 ada akak masuk sambil dukung anak dia..Ein dah bagi jelingan mata, mesti pintu lif tak boleh tutup lagi ni..sekali elok jek dia tertutup..nasib baik!

Tetiba berhenti pulak kat tingkat 2..ada sorang abang berumur lingkungan pertengahan 20an masuk (iskk..abang ni sepatutnya turun guna tangga jek tau) Sekali pintu lif tak nak tertutup dah.. abang tu pulak just tengok jekk tanpa membuat apa-apa tindakan..Ein sekali lagi bagi jelingan mata, tetiba dia bersuara "cepat tolak macam tadi" So kami pun tolaklah pintu lif sekuat hati tapi tak nak tutup jugak...rupa-rupanya akak dukung anak tu pergi tekan punat BUKA...Ein bersuara lagi "akak jangan tekan bukak" Pastu kami lakukan sekali lagi adengan menolak pintu lif itu.. akak dengan abang tu hanya perhatikan kitaorang sajo! Tolak punyalah sekuat hati...tak nak tertutup jugak...

Adoii, so kitaorg macam putus asa & tak buat apa-apa dah..tetiba pintu lif tertutup sendiri..elok jekk.. bengong betol...yang paling malu sangat, abang tu siap gelakkan kitaorang tau!!! bukannya nak tolong..pastu gelakkan kitaorg..kitaorg kuar lif dengan perasaan yang amat malu sekali... mana nak sorok muka ni???

11 comments:

waniepaez said...

hahaaa, mmg kelako la...wani leh bygkn muke dak ein n dak azie time tue..wawawawawa:P siot jek abg tu, bkn nk tolongkn..hikhik..

are-za said...

AXIE SAME LA KITE..ARI NIE TRAGEDI LIF ROSAK..LAST2 TURUN TANGGA JO LA..SIB BAIK TGKAT 4 JE..ADOII..

PG2 DH BERPELUH..ADESSS!!

MiSz eiN said...

ahahaha
lawak2 kan kite
bersungguh menolah ngan siap bunyi..ihhhh...
ahahaha
x gentleman langsung lelaki malaysia nih!!
;p

axie said...

wanipaez : haha..bayangkan kitaorang pakai kebaya lawa-lawa hari ni kena tolak lif..

ara-za : wah turun tangga boleh exercise tu, rumah azie nanti tingkat 11 jenuhlah...

misz ein : hah..tau pe..bengong siap gelakkan kita!

YuNaKo :) said...

Trok nye abg 2 pttnye die yg kene tlg. Cinabeng x gentleman langsung.

X pyh malu axie, u n ein sho b proud of urself :) At least awk nak tlg gak mnyelamatkan harta awam. Bkn cam mamat 2 x rase bslh pun!

:)

lady D said...

hehehehhe.....mmg lelaki kat malaysia ni xgentleman langsung...sabo je la...nway...i would like to be the first to congrats u on ur coming wedding...happy for you azie..:)))

Eyza amk said...

wah.. warga berhemal le korang ni.. tapi 2 manusia tu leh tolong tgk ngan tolong tekan punat bukak lak.. siot tol le...

HeLL69 said...

aku pun kene pagi tedi... sangkut dlm lif...

axie said...

yunako : hehe..kan? tak genteleman langsung..siap boleh gelak..huh

lady d : wah..cepatnya!! nanti kita jalan2 kat blog sana ek

eyza amk : akak tu confuse kot kitaorang ni nak buat apa sebenarnya..hehe

hell69 : padan muko! sama lah kita

a LoT oF LuV said...

hehehehehe.. memang lawak le.. saya yang kt sini, sambil taip komen ni,sambil gelak sorang2.. bagus btul idea korang, menolak pintu lif.. tp lelaki yang ade kt dalam lif tu hampeh btul!!.. bukannye nak tolong, gelakkan orang plak! dapat dibayangkan macam aner situasi korang msa tu.. Sabar jelah..

axie said...

a lot of luv :hehe..tulah kan..
sis, kita try komen sis tapi tak dapatlah..knp ek?