Wednesday, June 3, 2009

Kerana nila setitik, rosak susu sebelanga


Kabinet dapur saya ada lipas seekor..
Entah dari mana pulak datangnya lipas ni...
Bila bukak kabinet tu, bapoklah busuk bau dia..padahal lipas sekor jekk

So untuk menghilangkannya, my hubby belilah ubat gegat..saya ikot kan jelah..manalah saya tahu cara-cara nak menghalau lipas..
Habis dia sumbat sepeket ubat gegat dalam kabinet tu..
Yeah hari ahad beberapa hari lepas, lipas tu mati okay!! misi berjaya!!
Masalahnya ubat gegat tu kan bau dia kuat, sekarang dalam proses nak buang ubat gegat tu semula...


Pagi tadi masa saya tengah bersiap-siap nak pergi kerja..
Pung..pang..pung..pang my hubby duk kat dapur..apa pulak di buat pepagi buta ni???
Rupa-rupanya dia buat Jemput Bilis + Teh O untuk saya..wah, indahnya dunia!!
So saya makanlah sebutir jemput tu...tetiba....

Kenapa rasa dia lain jekk??

Rasa dia pelik??

Tak macam selalu...

Yeah..rasa jemput itu ialah rasa ubat gegat okay!!! muahaha =D

mungkin tepung gandum telah dimasukki aura ubat gegat itu atau terkena sumpahan lipas itu..sampai sekarang tekak saya rasa loya yang teramat!

p/s : entah apalah lagi barang yg dah terkena aura ubat gegat tu..eeee :s

7 comments:

MiSz eiN said...

kahkahkah.ntah2 wadie ingat ubat gegat tuh tepung tak?hahaha. kacau sekali. jadila jemput2 ubat gegat..

nestumrasberi said...

susah nak hilangkan aura ubat
gegat tu tau
axie try buh daun pandan
akak bagi nama cucur bilis tu yer
resepi cucur bilis perasa gegat...cubalah!

axie said...

misz ein : hrmm..agak2..yelah pagi2 buta, mata pun baru bangun tido...ekeke ;p iskk ubat gegat bentuk bulat lah..

nestumrasberi : nanti kite try letak daun pandan..time kaseh ye kak ;)

masniza mahmud said...

weh, bia btul makcik oi! hahahahahah

axie said...

betulahh..hehe ;)

Eyza amk said...

hihihiih.. sib baik aura jer...akak mati² ingat ader lipas kat dlm jemput² tu... x pasal² dapat nama==> jemput² lipas wadie... hihihihi

axie said...

kalu ada lipas..mau mati terkejut makan jemput tu..haha ;D