Tuesday, January 20, 2009

Pakcik yang garang

Balik dari kerja, saya terus menuju ke rumah macam biasa..tapi, sebelum itu singgah kedai untuk beli makan malam macam selalu..Masa tengah drive, sambil pikir nak makan apa malam ini??
Kuew teow tom yam? (Ala..bosanlah asyik makan itu jek)
Kuew teow ladna? (Muaklah..)
Goreng pisang? (Ah..bolehlah..beli keropok lekor sekali) =)

Sesampai jek kat gerai goreng pisang, ada mak & anak dan juga sorang pakcik tengah menunggu..Makcik jual goreng pisang plak tengah sibuk bungkus pisang dalam plastik untuk pasangan mak & anak itu..Sesudahnya diorang bayar dan berlalu...

Makcik jual goreng pisang : Sapa dulu?? (sambil mata tengok ke arah saya)

Saya : Secara spontan tangan saya terus menunjuk ke arah pakcik yang sedang menunggu dan baru nak buka mulut nak bagitau makcik jual goreng pisang itu yg turn pakcik itu dulu..tapi, dipintas dengan jerkahan oleh pakcik itu

Pakcik garang : Saya dulu!!!!!!!!

Saya : (Tergaman seketika) Sebab ramai orang berpaling tengok ke arah kitaorang (yelah.. kuat ko..dia jerkah)

Makcik jual goereng pisang : Janganlah marah....(cuba memujuk)

Pakcik garang : Saya tunggu dah lama!!! Pastu awak bagi kat budak laki tu dulu....pastu pompuan tu pulak!!!! (pasangan mak & anak tadi)*nada yang kuat & muka yang bengis

Saya : (hanya tunduk membisu memandang goreng pisang yang bewarna kuning keemasan itu)

Oh..saya sungguh kesian melihat makcik jual goreng pisang itu, mengelabah isi pisang dalam plastik dengan muka yang dah pucat...Pakcik tu pun satu, tak payahlah nak jerkah sampai macamtu sekali..Nasib baik saya tak tangkap gambor pakcik itu, kalau tak boleh iklan dalam belog ini..hehe