Tuesday, October 26, 2010

Hafiy dah merangkak???

"iyerr...hafiy dah merangkak"

"tak...belom lagi..."

"yerr....semalam elok jek dia merangkak"

"dia angkat-angkat punggung jek kot....itu biasalah"

"tak....dia merangkak...dia pergi situ, dia pergi sini dengan alia...alia pun dah merangkak semalam"

"kat umah dia tak merangkak pun malam tadi"

Haha :D

Itulah antara dialog-dialog i dengan cikgu hafiy, tengah berdebat pasal hafiy dah merangkak..
Rupa-rupanya hafiy dah start merangkak semalam kat nursery...
Tapi kat umah dia tak tunjuk pun malam tadi...
Saja lah tu, tak nak tunjuk kat papa dengan mama dia...hehe

Ini kes kat umah manja lebih itu budak..
Asyik nak duduk "setepek" (orang tganu kata) atau orang luar kata asyik nak berkepit..hehe
Kalau kat umah, i duduk bersila, dia akan main atas riba i jek.. tak pergi jauh..
Kalau mengesot pun, juz ambik mainan, pastu dah bosan, pusing balik pergi kat i...
I bangun kejap jekk, terus nanges...
Aiyoooo budak ini manja lebih woooo...

Sampai sekarang i belom tengok lagi dia merangkak...
Hope dapat tengok malam ni...hehe eksited!!


masa 5 bulan baru pandai mengesot, tetapi mengundur ke belakang...boleh??



mengundur punya mengundur, lekat bawah kabinet tv, pastu nanges!


dah biasa lekat bawah kabinet tv, dah tak nanges dah...

14 comments:

-Sara- said...

ahaha..cumil je muke hafiy tersangkut bwh almari tu! :)

~~zaa~~ said...

heheheh ngensot ke blkg tak leh blah tu! :p

~SHiLA~ said...

ala jeleznye..
danish lom mrgkak..ngesot jew laju..br angkt dade ngn montot cket² jew

Ezzah said...

alolololo....comeynya hafiy! :)

axie said...

sara : muka mintak tolong tu sara...hehe

zaa : aah, dia belajar ke belakang dulu...2, 3 minggu jgk baru nak dapat skill ke depan..

shila : tak lama dah tu kalau dah angkat montot..mama dia pon tak tengok live lagi ni tau..

axie said...

ezzah : senang2 datang lah jalan umah bwk danish & dania..

are-za said...

axie suh afiyy diet ckit..sb dia bam2 sgt kot..he2..

geram tgk pic dio..tlg muah2 ckit..

~~*Lady Salwa*~~ said...

shomelnya anak azie... biasa la tu, anak sulung ni memang manja sket agaknya... hehe

dakcik said...

iye..afiy dah merangkak..i pon dh tgk tau! tp dlm mimpi la..hahahaha

axie said...

are-za : dahh muahhkann untuk are-za..

salwa : bukan manja sikit... manja lebih..hehe

dakcik : sampai skrg i tak dapat tgk tau

MiSz eiN said...

budak manje!!!
memanglah camtue
;p

axie said...

tu yang dania asyik nak buli jek tuuu..heh

JilLL heyriemika said...

comel jek hafiy dah merangkak :)
mika pon dah start merangkak.
but die malas and maybe die takut lutut die sakit so dia angkat lutut die tinggi2 hehe

best kan :)

JilLL heyriemika said...

so comel hafiy dah merangkak :)