Thursday, October 21, 2010

Pagi yang Kelam Kelibut

Pagi tadi,
unit i kat opis ada buat pot luck
so ada yg bawak nasi lemak, popia, puding koktel,buah & macam-macam
i plak bawak 'karipap ikang'...kebetulan ada 'karipap ikang' yang mak i bawak dari Tganu baru-baru ni...
so juz goreng jek...senang..

So berkira-kira nak bangun pukul 6 pagi...
ntah macamana terlewat bangun, 6.15 pagi baru bangun..heh!
my hubby pon kelam-kabut bersiap nak pergi kerja..biasa pukul 6 dia dah bangun...hehe

Baru jek nak goreng 'karipap ikang', hafiy menangis pulak dah..
bagi susu tak nak pulak..
siap duk main-main atas katil..
awal betol dia bangun harini, biasa 7.30 baru dia bangun..
so letak dalam stroller bawak dia pegi dapur sambil dia duk tengok mama dia..
sambil tu i potpetpotpet kat dia "hafiy duduk diam-diam...mama dah lambat nak goreng karipap"
dia pon tengok i dengan mata kelip-kelip baru bangun tido...hehe

Masa tengah goreng karipap plak, entah macamana minyak terpecik bagai
siap kena tangan dengan muka i....aiyoooo...
tengok kat muka takdek apa-apa..tapi kat tangan i dah pedih-pedih...siap ada kesan merah..

Masa i nak mandi pulak
letak hafiy atas katil dia..biar dia main dengan mainan dia
so i cepat-cepat pergi mandi
dengar dia menanges pulak dah...
bukan boleh mama dia hilang depan mata...
siap menanges meneran-neran bagai...
kelam-kabut lah i mandi...hehe

So bersiap-siap, packing karipap dalam dua bekas...
satu untuk pot luck kat opis
satu lagi untuk cikgu-cikgu hafiy :)


p/s : sebenarnya nak cerita apa ni?? entahlahhh...janji update....hehe ;P

7 comments:

MiSz eiN said...

perghh...nak la karipap ikang!!!
i suke taw!!!

wow!! kemaen lg picture heading belog hafiy bersama ikang piranha aunty ein :D

i LIKE!!!

-Sara- said...

okeyy, 'jnji update'! :P

axie said...

malam ni family i turun sini
ramai budak2 opis order karipap ikang...nantilah lain kali..k?

hahaha...tantek kan??? ikan piranha pon pandai posing...

waniepaez said...

hahha, okeyla tue..janji ade cite kn sara:)hehee

chayok2..:)

axie said...

sara : hehe..perli ek

wani : i dah rajin ni...u bila lagi?

~~zaa~~ said...

hahahah bersilat mama kat rumah ye?? :p

axie said...

zaa : tau tak pe..nak masak mmg tak sempat za, kalau berdua jekk..