Friday, November 12, 2010

Mood happy terus hilang...hish!

Hari ni hujan renyai-renyai..
Cuaca mendung...
Mood i pon happy jekk...
Yelah, hari Jumaat kan...
Last day keje..minggu depan straight seminggu cuti...yahoo!

Pagi-pagi, dak ein dah kol..
Ajak teman dia pegi klinik..
I okay jekk...
Lagipun bos i takdek, mengerjakan haji...

I dapat msg dari ein..
Dia dah sampai depan opis...
I pon turun tengok-tengok dia takdek...
Tiba-tiba datang pak guard sorang nih..

pak guard : tunggu kereta savvy hitam ek?

aku : a'ah savvy hitam

pak guard : saya dah suruh dia jalan! dia sepatutnya parking kat dalam kon merah tu...bukan tunggu belah luar tu!!! (muka bengis giler)

I pun cam terkejut lah kan...
Apahal mamat ni tetiba nak marah ni..
Tak boleh cakap elok-elok ke???
Dah lah pagi-pagi Jumaat ni..
Hangin i pun naik..

aku : yelah kan hujan nihh!! lagipun dia orang luar! dia bukannya tahu!!

pak guard : tak nampak ke kon tu? kan dah bahagi dua...sepatutnya dia tunggu lah belah dalam..bukan belah luar!! (asyik duk ulang menda sama dengan nada tak puas hati)
tunggu jelah dia datang balikk..

aku : kan dah lambat!!! ( sambil melarikan diri kat sebalik tiang...sebenarnya aku dah takot sebab dua-dua duk hangin)

Tet..tet...mesej masuk "i dah balik" dak ein dah majok rupanya...
I duk pikir apa lah mamat ni buat pulak kat dak ein..

I masuk balik opis, sambil dengar dia duk membebel "macam cantik sangat!" sambil duk bercerita kat kawan-kawan guard yang lain...

Jaga ko..aku cari nama ko..aku report kat ketua ko!! (dak ain hasut)
Kalau ko cakap elok-elok tadi aku boleh terima...
Tapi ko yang mula dulu kan... (hah, kan dah kasar bahasa i)

7 comments:

MiSz eiN said...

TAH TUE. ABG POLIS LG BAEK
NIEY BARU JD GUARD DAH EKSEN!!
MENYAMPAH I TAU!!!

dakcik said...

eksen betul pak guard nie!!! eeee..geram i..xberperikemanusiaan btul!

~~zaa~~ said...

guard memang camtu!! nak2 kat opis kite nih!!! annoying gileeeee!!!!!

axie said...

miszein : tak habis2 abg polis dia..abg jowo lagi baiklah! :P

dakcik : i nak cari nama dia cam u cakap..

za : memang kan? perasan bagus!

-Sara- said...

kuang ajar nye pa guard!!

opss ter emo la plak..hehe :P

JilLL heyrie ♥ mika said...

azie memang since dieorang pakai uniform ala-ala police ni pak guard2 ni eksyen gile kot.

akak pon penah kena sound dengan guard baru. macam bagus gila.

pas tuh akaak buat muka "what ever". kaka. lantak la guard jek kot.

axie said...

sara :takpe2..mmg myakitkan hati jek.huh

jill : yes! guard baru..guard lama tak macam ni...perasan bagus