Thursday, March 24, 2011

Cuti-cuti Sarawak, Day 2

Asalnya nak kuar umah dalam kul 8 pagi..
Nak tengok payung terjun dulu...
Siap-siap, mandi-mandi, mekap-mekap..
Kul 10 pagi baru kuar umah..hehe


Mak i bergambar dengan bff dia (baju kuning)
Ce uols tengok muka mak i, cam orang melanau Sarawak kan??
Muka sama jek..hehe

Sampai-sampai payung terjun dah habis..aiyooo!


Belakang tu sungai rejang..
Kat situ lah mak dgn ayah i naik kapal bila nak pindah balik semenanjung..



Kak diela yang peknen 6 bulan






So, teruskan perjalanan ke Bukit Auk..
Tapi weols tak naik sampai ke puncak pun..
Tak larat eh...
Dahlah panas woo..
Kalau naik puncak boleh tengok satu bandar sibu..
Weols duduk kat kaki bukit jekk..
Makan-makan eskrem..
Bagi makan ikan..


Lepas pergi Bukit Auk
Singgah minum-minum kat kedai jap..
Haus giler..
Cuaca panas yang amat wok..


Tu yang i tag nama 'hidayah' tu..
Anak cik sharif yang no. 3..

Kali ni dia pulak drive..
Sama umur dengan i tapi masih belom berkawen..
Sangat-sangat peramah :)
Hidayah cerita kat Sibu banyak ular..
So kalau jumpa ular kat tengah-tengah jalan memang perkara biasa..
Perggghhh..giler lah wok..

Lepas minum-minum
Singgah pergi mall jap..
Mak i nak cari baju hafiy yang takdek lengan & tak panas...
Baju-baju yang i bawak plak semua yang ada kolar..
Kesian kat dia, asyik berpeluh jekk..

Then, teruskan perjalanan ke kedai kraftangan..
2 kedai kraftangan weols pergi..
Kat situ memang rambang mata..
Mana nak pilih fridge magnet lagi..keychain lagi..mana nak pilih baju untuk pf juniors lagi..eceh!

Lama jugak weols bersoping kat kedai tu..
Pastu terus balik umah...

Malam tu, ada satu kejadian yang berlaku..
Abang i duduk kat pangkin luar rumah..
Tetiba menjerit.."ulor besar..ulor besar.."
Weols yang duduk dalam umah termasuk tuan rumah semuanya berlari-lari keluar..
"mana ular besar? mana ular besar?"

Abang i dah gelak-gelakk...
"bukan ular besarlah..bulan besar!!!"
Weols semua dah tergelak sakan..adehh!!

10 comments:

MiSz eiN said...

uiks xsangka u dressup mcmtue.
hehe
comel

-Sara- said...

patutlah muke hafiy masyamm jee..panas rupenye ek..cian diee :D

aDieyZa said...

seronok tengok gambar2 cuti ni.. semuanya ceria2!! bestnya dapat bercuti kat sarawak!!

axie said...

miszein : apa yg tak sangkanya?

axie said...

sara : panas yg amat! terpaksa cari baju yg masuk hangin skit badan dia

axie said...

adieyza: sronok, rasa mcm nak cuti jek lagik..takmo balik :)

dakcik said...

bestnya tgk gambar u bercuti..tp i dah penah p sarawak..tp mase bujang..nti kalo u nk g lg, i nak ikut la ! hehe

cantik u pakai baju polkadot..sweett jek =)..

p/s : boleh plak abg u wat lawak eh ! heheehe

waniepaez said...

huhuhu, besh la wok p ramai2..meriah sekali...:)ade ke ckp mak muka melanau?huhu..u nie:p

axie said...

dakcik : u pun best gak nanti... nak bcuti,,,

axie said...

wanie: btolah wani..time mak i duk sarawak dulu2 pun kawan2 mak i ckp muka mak i cam melanau