Thursday, March 31, 2011

Kesian saya..mama kejam!

Dah lama i tak cerita pasal hafiy kan?
Meh i nak cerita pasal dia pulak..

Pada suatu petang..eceh ayat skema giler!
I ambik hafiy kat taska cam biasa..
Pastu WAJIB pergi playground..
Coz taksa dia dekat dengan playground..
Kat situ, memang dia suka sangat...
Main jongkat-jongket..
Main buai..
Panjat gelongsor..
Biasanya i spend sehari dalam 20 minit gituu..
Pastu jom ah balik.. Mama dah penat..

Sampai umah i akan letak dia atas katil i cam biasa..
I tak risau sangat sebab dia dah reti turun katil sendiri..
Biasanya dia akan berdiri sambil pegang katil dia..
Katil dia himpit ke katil i jek..
Sambil berdiri tu,
Sambil tengok i..bukak tudung..bukak kain..ok dah!

I pun duk ralit-ralit bukak tudung..
Tetiba dia nanges..
I tengok dia dah dah tak dek dah kat atas katil..
Aikk...mana dia ni???
Tapi suara dia ada..
Uwaaaa~waa~~waaa~

*

*

*

*

*

*


Uols nampak apa-apa tak??

Meh i zoom sikit.....

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*


Dia terjatuh celah ni uols..
Terperosok ke bawah..
Antara katil i & katil dia, kat situ ada gap sikit..


I pun bukak laluan sikit..
Barulah dia boleh merangkak keluar..
Hehehe ;)


Mama kejam! sibuk tangkap gambar hafiy jek!!

32 comments:

bonda dadif aka akish said...

alor tian hafiy..momma snap2 baru selamatkan awk yah....mmg kijam...

=D

-Sara- said...

ahahaha, mmg kejam mama hafiy ni!
sempat lg duk snap pic eek,haha! :P

Ezzah said...

ahahahaa....comey je muka last tuh muka bengang ke mama ida. ahahahah :))

Nina Zee said...

comel nyeee :)

MiSz eiN said...

la hai
kesiannye terperosok budak demok nih!
:D

memang kejam mamanye dok sibuk tgkp gambar dulu baru amik afiy
:p

tp klu xtgkp xleh la bgtau kisah niey ork.apelah aunty nie ;D

~~zaa~~ said...

heheheh comel jek tersepit kat tengah tu! hahahah

WILAYAH C.T.M said...

alololoo..siannye..tp comellss

siti said...

hihi cumilll, kalo waz dulu suke main celah sempit, skg qeqel lak ikut dia..

dianizan said...

memang kejam la mama u hafiy..tolong alih katil skit jerk..x tolong angkat pun..

Qaseh Ziera said...

alahai....comel nyer....

axie said...

bonda dadif : hehe..kadang2 jek kijam

axie said...

sara : azie snap sambil gelak tau.. tak sangka dia boleh terpelosok kat bawah tu..hehe

axie said...

ezzah : muka x puas hati tuh..

axie said...

nina zee: hi nina, salam kenal :)

axie said...

miszein : hehe..kena tangkap..barang bukti :P

~SHiLA~ said...

hahaha..sian hafiy..mama afiy xnk tlepas shot tu..

axie said...

zaa : hehe..terkejut..camna dia boleh duduk bawah tu..hehe

axie said...

ctm : muka marah tu..

axie said...

siti : lagi satu, suma main bawah meja makan..tmpat peberet kot..

axie said...

dianizan ; hehe..tak leh nak angkat..sempit..

axie said...

qaseh ziera :buat muka kesian..

dakcik said...

jahat mama mung ork..sian menantu i tue! hahaha..tp comel giler muka last! =)

axie said...

shila : baru ada entry update..hehe

axie said...

dakcik : besan mung jugok..

waniepaez said...

hahaha, lmbt nyer i baru nk bace..sory yek wok..

alolo, cian afiy, hehe....tp tkpe, afiy kn kuat..hehe:P

axie said...

i dah tahu dah u tu..hehe

efa fairuz said...

adoiii.. siannye.. hehehe..

aDieyZa said...

ala ciannya.. meh auntie zana pujuk.. xmo nangis lagi k..

are-za said...

sib baik mama xkena gigit ngan hafiy..


muke geram je tue...he2..sian die..

axie said...

efa : salam kenal :)

axie said...

adieyza : ok..(hafiy jawab)

axie said...

are_za : selalu kena geget dgn dia.. sampai lebam2..