Thursday, July 14, 2011

Famous Amos VS Tiger

vs

Haha :D
Tajuk kan main lagi kan???
Sebenarnya nak cerita pasal beskut jek wok..hehe

Budak tecik tu kan suka sangat makan..
Kalo dah makan, takmo berhenti...

Dulu-dulu dia suka makan beskut Tiger...
Kalo nak beskut tuh, dia akan kata "nak,nak,nak " (sambil tangan tunjuk atas meja)
Sejak papa dia beli beskut Famous Amos..
Dia dah tak layan beskut Tiger dah..

Kalo i bagi beskut Tiger, dia campak balik..takpun dia takmo ambik...
Pastu dia akan tunjuk dekat tin beskut Famous Amous..
Aiyooo...mentang-mentang beskut tu sedap ?? demand ek??

Sekali dia makan, 5, 6 keping tak berhenti...
Habis jek dia akan mintak..habis jek dia mintak lagi...
Sampai i kena sorok tin beskut tu..

Yelah, tak berhenti-henti dia makan wok..
Muka dia dah comot dengan coklat...
Tapi, papa dia kata "biarlah dia makan, kan tengah membesar tu.."
Masalahnya tak berhenti-henti..risau i..haha :D

Kadang-kadang i try letak beskut tiger sekeping dalam tin Famous Amous tu...
Sebab beskut Tiger dia tak luak langsung..
Bila dia nak, i bukak tin pastu try lah hulur beskut Tiger tu...
Dia tak nak wok!!
Tak jadi taktik i...hehe :D

14 comments:

WILAYAH C.T.M said...

eh eh eh pandainye budak hafiy nih..yg sedap je ye...

dakcik said...

pergh! demand betul afiy nie..
tp mmg betul..
dia mmg kuat makan..
makan xberenti..
pantang tgk..hehe
ikut sape la tu kan? opps! =D

-Sara- said...

alahai demand ek afiy nii..hehe

axie said...

wilayah ctm : tulah pasal...yg x sedap dah tak mo...

axie said...

dakcik ; i tak kuat makan...papa dia kot...hehe..
tp pantang nampak makanan kan?? nak, nak.nak...
tengok lah masa besday sofea baru ni, tak henti makan...

axie said...

sara : nak yg sedapppp...adeh

The Lady Chosen said...

huhuhu ape lg afiy dh suke famous amos...awk baked jerla biskut tu..sng jep..byk boleh dpt ...pastu puas hati hehehe...

axie said...

ek?? nantilah belajor dulu...hehe

dianizan said...

biarlah dia nak mkn..nti klu dah dia xmbo mkn susah ati lak..

aDieyZa said...

wah, demand tinggi betul.. tp kita yg besar ni pun suka famous amos, apatah lagi budak2 kan..

axie said...

ina : tulah pasal.. makan susah, tak makan pun susah..hehe

axie said...

zana : isk x mampolah kalo setiap masa nak famous amos..dah lah sekali makan banyak! haha

Madamme Anne said...

wahhhh.. demand hafiy... comel la budak ni.. rase nak picit2 jer..
anak2 anne plak hantu coco crunch... klu anas tu.. 1 kotak besar pun leh hbs klu biarkan dia mkn.. hehehe

axie said...

anne : wah anas sama dgn i..haha :D
i pernah gak try bagi coco crunch, tapi lekat plak..sbb gigi tak penuh lagi nak kunyah..hehe