Tuesday, July 26, 2011

Sejak dah pandai bukak peti........

Oh! ini budak tecik..
Makin hari makin nakal wok..
Tangan tak pernah nak duduk diam...
Mulut tak berhenti kunyah..

Kan i dah cerita kat posting sebelum ni, dia suka makan...
Adoilah..
Tapi badan tak lah gemok pun i tengok..
Pelik lah i...
Bayangkan baru sudah makan nasi yang i suap...
Pastu bawak tin biskut pegi depan TV, suh papa dia bukak..
Dia nak makan beskut plak...
Sekali makan 3, 4 keping...

Bila dia dah reti bukak peti nih..
Lagi senang nak curi makanan..hehe :)

Tengok tu senyap-senyap bukak peti...tangan kiri duk pegang twisties mama..
Tangan kanan nak curi puding laici mama...


Eh, terkantoi pulak...senyum cikit...
Bila mama dia nak ambik gambar, mulalah dia buat mata kecik dia..


"Dahlah tu mama, malulah hafiy"

Ni mesti ikot Tok Aboh kuat makan..haha :D
Mama & papa dia tak kuat makan pun ;P

Satu hari tu i tengak kusyuk basuh pinggan..
Pusing-pusing belakang tengok budak ni...

Curi-curi makan buah limau bali....


Ok cenyum cikit cam biasa...



Terus campak limau, mengamok guling-guling coz mama tak bagi makan..haha :D

12 comments:

The Lady Chosen said...

loh dh pandai bukak peti ekk....siap gulin3 lagik ekk coz axie x bg mkn hehehe...dh besar ekk afiy XD

dakcik said...

pergh! statement kuat mkn ikut Tok Aboh xtahan wokk!
hahaha..
bukan ke mama dia kuat makan ker??;P

waniepaez said...

hahaha, kelako la dak afiy nie..kalo duk nga umi, umi bior jek nk sepahkn..pastu pandai2 sapu balik, kahkah:P

Qaseh Ziera said...

pandai nyer afiy cari makan yek....cute nyer.....

~~*Lady Salwa*~~ said...

hehe.. cam comel jek budak2 yg suka makan nih...

*suka tengok afiy yang bambam nih...

Madamme Anne said...

cutenyer hafiy........... geram..
same cam anas.. kejap2 hilang g dapur.. skang ni seme coklat2 kena simpan kat frezer atas.. klu x hbs dibaham semua nyer.. huhuhu

axie said...

kak nini : aah dah besar & nakal

axie said...

dakcik : mama dia x kuatlah... tiba2 tok aboh kena...haha :D

axie said...

wanipaez: nanti nak suh duduk dgn ummi sehari boleh? mama dia nak tgk harry porter ;)

axie said...

qaseh ziera : pantang nampak makanan..hehe

axie said...

salwa: x tembam sgtlah..dalam pic kot nampak tembam...

axie said...

anas : anak pun camtu ek...siap nak duduk dalam peti..hehe
bila anas nak dapat adik ni??