Friday, August 5, 2011

Sudah 5 hari berpuasa..

Hai uols camana puasa..?
Setakat ni i okey lagi :)
Sedar tak sedar dah hari ke-5 kita berpuasa kan??
Isk, kejapnya masa berlalu..hrmm

I nak cerita pasal budak tecik tu dulu..
Apa benda dia buat malam tadi...

Yang menggeramkan!!
Kan dia dah pandai bukak peti..
So, i ni gigihlah ikat tombol peti tu dengan tali..
Biar dia takleh bukak..
Dia tetap boleh bukak, tapi ruang terbuka tu muat-muat nak masuk tangan dia yang kecik tu..
Dia try jugak korek-korek barang kat dalam tu..
Walaupun seksa coz mama dia dah ikat dengan tali kan..

Pastu bunyi pap!pap!pap!
Tengok-tengok....
Telor uols bergolek kat lantai..!
Dah pecah!
Bukan satu, bukan dua, tapi empat!!! empat uols!!
Argghhhh, terus i jadi hulk hogan!!


Yang kelakar
Dia main kete mainan..
Sekali dia main, 3 bijik kereta..
Pastu mulalah nak pegang , tak muat tangan..hehe
I tengok jek dia..
Nak tengok dia pikir camna dia nak bawak kereta tu..
Cuba pegang ketiga-tiga sekali
Jalan..jalan...satu kereta jatuh..
Pastu merengek tengok kat i mintak tolong..hehe

I buat tak tahu jek..
Pastu i tengok TV
Then, dia datang kat i sambil kata "nah! nah! nah!"
I tengok-tengok 2 kereta kat tangan kiri kanan..
Satu lagi kat mulut..haha :D

Semalam mood memasak masih rajin ;)
So, menu-menu berbuka semalam..

Sup sawi


Ikan bakar & air asam



Sambal sotong..ops! yang ni beli...hehe ;p


12 comments:

-Sara- said...

hafiy2..comel! :)

eh, patot sambal sotong xleh tempek tau sbb beli..haha :P

III bDkNaKaL III said...

lawakla hafiy ni utk crite yg kedua..hahaha...puas i glak sensorg kt dpn pc bc tau!

dianizan said...

hehehe..bijak si hafiy ni..

♥z@z@♥ said...

rajin masak ye kak..budak tgh panjang akal..

dakcik said...

apis..apis..eh Sofea panggil afiy tue apis wok! hahaha

bijak menantu i! motip? haha

rajin u masak?
bile nk buke bersame nie?

axie said...

sara : hehe..saja nak bagi nampak banyak :P

axie said...

aina: hehe..i pun gelak tak hingat semalam..

axie said...

dianizan : tgh panjang akal

axie said...
This comment has been removed by the author.
axie said...

zaza : mood tgh rajin, kompem minggu depan dah malas..hihihi

waniepaez said...

hahaa, pecah kn telur??hahaha..lawakla afiy nie..tapi xperla, comey punya pasal:)a,ahh, pilih date u, nnt buka same2:)

axie said...

i okey jek bila2 wok