Thursday, October 13, 2011

Bintat-bintat merah

Dah dekat 2 mingu Hafiy naik bintat-bintat nih...
Bintat-bintat tu macam kena gigit nyamuk bentuk dia..
Tak gelembung..
Muncul kat muka dia wok..

Mula-mula start kat hidung dia dulu..
Pastu hilang kat hidung tumbuh kat dahi & dagu...
Hilang kat situ..tumbuh kat pipi & mata..
Yang pasti benda tu memang akan hilang, tapi mucul kat tempat baru..
Runsing i..

Sapu  krim Dermoplex yang ada kat umah..tak hilang jugak
Dah pergi klinik swasta..bagi krim sapu...
Tetap ada jugak...
Semalam bawak pergi klinik gov. pulak..
Pun tetap ada jugak wok!
Pagi tadi tengok siap muncul 2 ketol kat leher & dada.
Adoilah..

Uols rasa kenapa ek?
Ke arlegik susu??

Nampak tak merah-merah tu??

Zoom sikit..

Yang ni muka semalam

10 comments:

~SHiLA~ said...

danish pn kdg naik bintik² merah.tp xdela lame mcm hafiy.salunye kt muke.kdg ade kt tgn,kdg kt kaki.tp kejap je pastu ilang

-Sara- said...

azie ade tuka susu ke?

dakcik said...

ce try tukar susu..
mane tau lah kan..

sian bf sofea nieh..hihi

Zana Adieyza said...

ciannya hafiy.. hope hafiy ok2 sajer yer nnti..

waniepaez said...

sian afiy, naik bintit2, hurmm...cub asapu cream gamat y gel tue, sejukk..y i letak kt tinge afiy dulu mase dia naik merah bile mkn kek tue..nk bg pon, ubt tue dah xtau ilang mana

axie said...

shila : erm..yg hafiy ni azie rasa kuman kot

axie said...

sara : tak try pon tukar..susu yg sama dari dulu

axie said...

dakcik : dah baik wok.kalo tak pening i nak pikir bagi susu apa plak

axie said...

zana : tq zana

axie said...

wanipaez : hehe..gel gamat yang mengempiskan gelembung kat telinga hafiy..