Thursday, November 3, 2011

Bila Hafiy kena Chicken Pox

Budak tecik tu tengah dikuarantin kat umah.
Semalam sepatutnya i dah start training voleyball..
Baru je sampai kat pusat training,
Tiba-tiba cikgu hafiy kol "badan hafiy naik merah-merah & ada gelembung air"

Terus bergegas i ambik dia kat taska..
Sekali selak baju, banyak giler! tak demam tak apa. terus naik macamtu..
Terus i bawak dia pergi klinik.
Nasib baik klinik tak ramai orang.

Tido malam tadi, dia asyik merengek & menggaru jek.
Maybe miang & gatal sangat kot.
Kesian i tengok.
Hari ni papa Hafiy cuti
Esok i pulak cuti.
Gilir-gilir camtu lah sampai dia sembuh.

Dahlah Raya Haji dah dekat..
Dahlah tak balik beraya kat kampung..
Tetiba Hafiy kena Chicken Pox.
Sob..sob.. (buat-buat sedih supaya Tok Ma & Tok Aboh turun beraya sini) muahahaha :D

p/s : kejap lagi nak pegi cari daun semambu dengan Dak Wanies

12 comments:

bonda dadif aka akish said...

ala tian...

muge cepat recover chicken pox tuh ya afiy...

=)

♥z@z@♥ said...

susah hati kan klau anak x sihat..harap hafiy cpt sembuh ye..

dakcik said...

ala sian afiy..cpt sembuh yek!

Shaleila ( Cantuman Nama Aku dan hubby ) said...

bagi minun air kelapa, supaya kuar semua chc pox itu, insyallah. . .^_^

Qaseh Ziera said...

sian nyer....jaga baik2...takut tinggalkan kesan lak...

Caythrine Amanda said...

Ouh skg tgh musim...akak sy pun kena wabak spt ini..hee,cian....hafiy..jg dgn baek yea.usim

axie said...

bonda dadif : TQ dear :)

axie said...

zaza : yup..mmg susah hati & kesian

axie said...

dakcik : menantu u nak sembuh dah

axie said...

shaleila : dah bagi, tapi dia buat muka pelik coz air kelapa tu kan rasa kelat2..hehe

axie said...

qaseh ziera : dia dah semakin sembuh :)

axie said...

caytherine amanda : aah rasanya tengah musim..coz anak sepupu kat kampung pon kena