Tuesday, January 17, 2012

Sedar tak sedar

Hrmm..mahu cerita pasal budak tecik itu..
Dah lama takdek cerita dia kan??

Yup, sedar tak sedar...
Budak tecik itu dah semakin besar..
Dah banyak cakap..
Dah nak masuk 2 tahun bulan depan..
Sekejap je kan??

Kadang-kadang keletah dia, buatkan kita tak kering gusi..
Kadang-kadang keletah dia, buat mama & papa dia hot..
Bila pikirkan dia yang semakin membesar ni,
Akan bersekolah, bekerja & pastu kawen...aggrhh...sedih lah plak!
Cepat sangat masa berlalu.
Yup, cepat sangat.
Agaknya itulah yang mak ayah kita rasakan??

Ok, takmo sedih-sedih.
Mahu cerita pasal budak tecik itu kan?

Budak tecik itu minat sangat dengan kereta.
Kalau depan TV tu, penuh dia atur kereta mainan dia..
Pastu main-main kat situ, sampai mama & papa dia nak tengok TV pun susah.
Nak gi jalan-jalan pun, bawak kereta mainan...
Nak mandi pun wajib bawak kereta mainan..
Sampaikan bila jiran depan umah, tak tutup pintu..
Dia akan pergi jenguk cari kereta mainan Haikal (kawan dia) yang kereta remote besar tu.
Pastu menangis-nangis, nak kereta Haikal yang tu...
Aiyoo..mahal tu...
Tunggu papa mung beli okey, dia dah janji.

Sekarang dia suka menyanyi.."aku cinta...aku cinta"
I pun tak tahu lagu apa, sampai cikgu dia tanya Hafiy tu nyanyi lagu apa??
Asyik duk ulang "aku cinta..aku cinta"

Kalau tanya Hafiy baby mana?? dia akan tepuk perut dia sambil cakap "baby...baby"

Kalau dia berak, dia akan cakap "Hafiy yok...Hafiy yok"

Satu lagi, cukup penggeli okay...
Lagi-lagi time  mama dia selesema nih..
Siap bila mama dia hembus hingus kat tisu pon, buat muka geli, pastu muntah.haha :D
So, bila dia nampak mama dia nak kuarkan hingus, cepat-cepat dia lari sambil buat muka geli.
Adoilah...

Kat sekolah, cikgu dia cakap dia sibuk suruh cikgu ikat rambut dia...
Coz tengok kawan-kawan dia ikat rambut.
Hafiy, awak tu boboi..bukan gegurl okey!

Hrmm...banyak lagi...tapi yang ni i ingat buat masa nih..

8 comments:

dakcik said...

sedar tak sedar beso dh afiy nie..cpt jek membesar menantu i nie..xlame lg nk kawen dah..ha?? hahaha

mesti comel dia buat muka geli tu kan? ;)lme xjumpe dia..salu jumpe mama dia jek..;P

-Sara- said...

haha, kelakor hafiy ni! ;)

Ummi Rania Raffel said...

alolololo comelnya nk ikat rambut.. rmbut dia pnjg ke azie? pic terkini plisss..

waniepaez said...

Perghhhh u,byk thn lg tu nk pk dia nk kawenn,haha...hafiy da pndai bwk diri,mklumla da nk dpt adik:-P

axie said...

dakcik : nak kawen dgn pia ke? haha

axie said...

sara : kelakar & nakal

axie said...

ummi : pjg jgk.kat depan azie buat fringe..hehe

axie said...

wanie : nak dapat adik ni makin nakal tau